2013. március 26., kedd

Interjú Benedek Zalánnal



-Hogyan kezdődött Nálad ez a rendezői foglalkozás? Talán már gyerekkorban?
-8 éves koromban csöppentem bele a színházi életbe, sokáig színészként dolgoztam az iskola mellett. A színészi munkák során mindig is érdekelt a másik oldal szemszöge, gyakran azon kaptam magam, hogy én hogyan rendeznék meg egy-egy jelenetet, előadást vagy milyen módon instruálnám a színészeket, ugyanis a rendezés jelentős része nemcsak „rendezés” vagy egyfajta koncepció kiötlése, hanem annak az átadása, s ez az, ami nehéz benne, hogy a színészekkel és a technikai stábbal történő kommunikáció hatékony legyen.  Az egyetemi tanulmányaim végén külön örültem annak, hogy még segédrendezőként Ács János mellé kerültem, tőle sokat lehetett tanulni, sőt barátok lettünk.

-Miért pont Pécs, miért pont Széchenyi?
-Mivel eleve sok időt töltök Pécsen, kézenfekvőnek tűnt, hogy a Baptista Szeretetszolgálat iskolái közül éppen itt kezdjem a Márk dráma megrendezését. A Széchenyi diákjainál azért tettem le a voksomat, mert itt már eleve volt színjátszó szakkör. 

-Hogy tetszett Neked a város?
-Nagyon! :)

-Milyen volt a csapattal együtt dolgozni?
-Az első próbán éreztem, hogy ízlelgetik a dolgot, de a második nap már nyilvánvaló volt, hogy elkapták a fonalat. Sokat számít, hogy mennyire együttműködő és motivált egy csapat, és itt mindkettő komponens megvolt. Élveztük a próbákat.

-Hogy tetszettek az előadások?
-Ha a csapatot nézem, akkor sokszor nehéz volt a koncentrációt fenntartani a külső tényezők miatt, mégis sikerült nekik. Ha a közönséget nézem, akkor közönség és közönség között is van különbség, illetve személyek között is. Általában feszült és figyelő csend övezi a játékot, és tudom milyen az, amikor ilyen körülmények között tud megteremtődni egy előadás atmoszférája. Összességében komoly teljesítmény egy nem profi csapattól, hogy helytállt. Ebben a csapatban van még erő és töltet új dolgokra. Maga a darab témája, jellege és humora tudtam, hogy tetszeni fog a szereplőknek is és a közönségnek is. 

-Későbbiekben hol folytatod a Márk dráma rendezését?
-Budapesten a Reform Gimnáziumban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése